A Q-család új csúcsmodellje – Már megrendelhető az Audi Q8



Gazdagon felszerelt utasterével, variálható csomagtartójával, a legkorszerűbb kezelési és futóműtechnikával, illetve intelligens vezetői segédrendszerekkel az Audi Q8 a munka és a szabadidő során egyaránt ideális útitárs. quattro állandó összkerékhajtása és akár 254 milliméteres szabadmagassága révén az új SUV-kupé ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A szerelőszalagról Pozsonyban legördülő Audi Q8 már megrendelhető Európában. 

Sokoldalú, sportos és elegáns - méretek és térkoncepció

Hosszúsága 4986, szélessége 1995, magassága pedig 1705 milliméter - ezek az Audi Q8 méretei, amelyekkel a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportosságát és különleges stílusát. A kupékat idéző tetőívével jóval laposabbnak hat Q7 testvérmodelljénél, amelynél 66 milliméterrel rövidebb, ám 27 milliméterrel szélesebb. Meghatározó orrkialakítása, karosszériája rövid hátsó túlnyúlása, jelentős, akár 254 milliméteres szabadmagassága, valamint tekintélyes méretű, 795 milliméter átmérőjű kerekei az erőteljes dinamika összhatását sugározzák.

A Q-család új arculata - a külső dizájn
Az Audi Q8 azon progresszív formai nyelvezet képviselője, amelyet az Audi új A8 családjával mutatott be. Az erőteljes kontúrvonalak és atletikusan feszes felületek erőt, igényességet és az állandó összkerékhajtás különleges dinamikáját sugározzák. A Q8 mindezt egészen egyéni módon, az elegáns, négyajtós luxuskupék és a határozott kiállású SUV-modellek ötvözeteként testesíti meg, egyértelmű utalásokkal az Audi egyik ikonjára - az "Ős-quattro" modellre.

Impozáns, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával az Audi Q8 a márka Q-családjának újszerű arculatát hordozza. Hat függőleges krómozott lamellájával a hűtőrács stabil és masszív hatást kelt. Széles és extraként színében elkülönülő maszk kapcsolja a Singleframe hűtőrácsot a markáns fényszórókhoz, emellett az előrenyúló első légterelő, valamint a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílások tovább erősítik az agresszív külsőt.


Digitális karakter - világítástechnika és fénydizájn
A fényszórók kínálatában kétféle változat közül választhatnak a Q8 vásárlói, mindkettő LED-technikájú. Távolról különösen lapos hatást keltenek a kétrészes fényszórók. Felső részükben egyebek mellett a nappali menetfény és a tompított világítás, míg alattuk lesötétítve és némileg hátrébb tolva a távolsági fény működik. Az extrafelszerelésként rendelhető HD Matrix LED fényszórókban e funkció 24-24 LED-egységből épül fel.

A letisztult stílus az új prémiumkarakter - az utastér
A karcsú műszerfal és a nyugodt, határozottan vízszintes orientációjú vonalvezetés az Audi Q8 utastere által közvetített tágas térérzetet erősíti. A belső formai nyelvezet egyértelműen letisztult, s minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz, az első ajtók között a műszerfalon végighúzódó, széles wrap-around ívtől egészen a világítás extraként Black Panel kivitelben, érintőfelületként is rendelhető kezelőpaneljéig. Az utastér így minden részletében nyugalmat sugároz.

Stílusos megjelenés - színek és anyagok
Az Audi Q8 palettáján összesen tizenkét, sportos formáit egyaránt jól kiemelő külső szín sorakozik, köztük az új Sárkánynarancs és Galaxiskék árnyalatokkal. A külső kiegészítő elemek alapkivitelben szemcsézett antracit felületűek, a két opcionális külső optikai csomag részeként pedig a karosszéria színében vagy Szkandium-szürkére fényezve jelennek meg. Az S line külső optikai csomagban matt szürke tónus kölcsönöz a Singleframe hűtőrács maszkja, a pengeelem (Blade), a küszöbborítás betétjei és a diffúzorbetét számára még hatásosabb megjelenést.

Sportos terepjáró - quattro összkerékhajtás és légrugózás
Az új SUV-kupé vásárlói háromféle futóműkonstrukció közül választhatnak. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszerben az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével négyféle üzemmód állítható be, akár 90 milliméteres tartományon változtathatva a karosszéria magasságát. Színvonalas lengéskényelem és agilis irányíthatósági tulajdonságok - az adaptive air suspension egyszerre kínálja mindkettőt.

Gazdaságos erőmű - a 3.0 TDI motor MHEV-technikával
Az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetően az Audi Q8 hajtásrendszere különösen erős és gazdaságos. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat két meghatározó műszaki komponense a lítiumion-akkumulátor és a szíjhajtású indítógenerátor (RSG). Az akkumulátor a csomagtér padlózata alatt kapott helyet és 10 Ah elektromos kapacitású. 55 és 160 kilométer/óra között a dinamikus SUV-modell leállított motorral gördülhet szabadon ("vitorlázás"), ezt követően,amikor szükséges, az indítógenerátor színvonalas kényelmet biztosítva, gyorsan indítja újra a motort. A lassítások során utóbbi akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát. Az automatikus motorleállítás és indítás rendszere (Start-Stop System) már 22 kilométer/óránál működésbe lép. Normál ügyfélüzemben e technikák akár 0,7 literrel is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást 100 kilométerenként.

Letisztult és lényegre törő - a kezelés és a kijelzők
Az Audi Q8 csaknem minden hagyományos kapcsoló és szabályzó nélkül érkezik, kezelési koncepciója alapját két nagyméretű érintőképernyő alkotja. A felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, míg a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, további kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. Ennek során kezét mindvégig kényelmesen a sebességváltókaron pihentetheti. Az MMI touch response koncepció gyors és biztos kezelést tesz lehetővé: amint a felhasználó egy-egy funkciót aktivál ujjával, a rendszer érintésbeli és akusztikai ("klick") visszajelzéssel erősíti meg. A menüstruktúra az okostelefonokéhoz hasonlóan intuitív, logikus és egyszerű, emellett szabadon konfigurálható kedvenc- illetve nyitóképernyőket is kínál.

Biztonság és kényelem - a vezetői segédrendszerek
Legyen szó parkolásról, városi közlekedésről vagy hosszú túrákról, az Audi Q8 számos menethelyzetben támogatja vezetőjét. Az Audi összesen négy csomagra osztva kínálja vezetői segédrendszereit. A "Túra" csomag különlegessége az adaptív menetasszisztens, amely minden sebességtartományban kényelmesen végzi a jármű hossz- és keresztirányú vezetését, gyorsításkor, fékezéskor, a kívánt sebesség és követési távolság tartásakor, illetve a közlekedési torlódásokban egyaránt hatékonyan segítve a vezetőt. A rendszer az útburkolati jeleket, az út szélének építményeit, valamint a környező forgalmi sávokban és az autó előtt haladó járműveket is felismeri, további előnyként pedig az útszűkületekben az érvényes sebességkorlátozás figyelembevételével automatikusan a környező forgalomhoz illeszti az Audi Q8 sebességét. A "Túra" csomag további eleme a gazdaságossági asszisztens, amely az aktuális sebességhatároknak megfelelően automatikusan szabályozza a tempót, a kanyarok, a körforgalmak és a bekanyarodások előtt pedig csökkenti a sebességet. Az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén megjelenő előretekintő jelzések mellett az aktív gázpedál révén érintésbeli információval is szolgál. Mindezek együttesen hatékonyan segítik a gazdaságos közlekedést, ami a mild-hibrid rendszer (MHEV) fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálása (rekuperáció) célzott használatának, valamint a szabadon gördülő, illetve motorfék-fázisok intelligens - az éppen várható események szerinti - megválasztásának eredménye. A csomag biztonsági rendszere a vészhelyzet-asszisztens, amely működési határain belül érzékeli, ha a vezető inaktívvá válik. A rendszer ekkor vizuális, akusztikai, valamint érintésbeli figyelmeztető jelzést küld, s ha a vezető nem reagál, a rendszer átveszi az Audi Q8 irányítását és az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartva, automatikusan megállásig fékezi. Az Audi pre sense technikája eközben különböző védelmi intézkedéseket foganatosít, illetve az adott országnak megfelelően automatikus vészhívást kezdeményez.

A városi közlekedés biztonságáról elsősorban öt berendezés gondoskodik. Az útkereszteződés-asszisztens az autó előtti kritikus keresztirányú forgalmat ismeri fel, az Audi pre sense 360° az oldalirányból közelítő járművekre figyelmeztet, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens pedig - például a parkolóhelyről kiálláskor - a lassú tolatásos manőverek során érzékeli a közelítő járműveket. A csomagot a kiszállás-figyelmeztetés, valamint a sávváltást segítő rendszer teszi teljessé.

Mindezen megoldások mögött az Audi high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek a Q8 alapkiviteléhez tartozó központi szabályzóegysége áll, amely folyamatosan sokrétű képet alkot az autó környezetéről. A szükséges adatokat felszereltségtől függően akár öt radarszenzor, öt kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és a lézerszkenner szolgáltatja. A szabályzóegység ezek alapján állítja elő a vezető leghatékonyabb támogatásához szükséges jeleket az állítóegységek számára.

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási értékek a megadott tartományokban a választott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

Találkozz az AUDI újdonságával a Budapest Auto Show-n és vidd el egy tesztkkörre. 

Jegyvásárlás

Visszatérek a hírekhez